054-5688108
זוהר יהודית שמש
רייקי, אקסס בארס, טיפול נפשי דרך התת מודע ו nlp, רפלקסולוגיה, עיסוי בטן, קרמים ומוצרים טבעיים

טיפול רפלקסולוגי לעצירות אצל נשים בהריון

עצירות אצל נשים בהריון

אף שלא קיימת אחידות בהגדרה מהי עצירות בקרב נשים בהריון, ניתן להסכים שזה מצב לא רצוי. נשים רבות חוות במהלך ההריון עצירות.
הסיבות לעצירות הן מגוונות :
1. תזונתית – תזונה דלת סיבים עלולה לגרום לעצירות. מחקר שנעשה באנגליה, השווה הרגלים תזונתיים של נשים בישראל ובבריטניה, הוא הגיע למסקנה שבאוכלוסיה הנבדקת 11% מהנשים בישראל סבלו מעצירות לעומת 38% מהנשים באנגליה. מסקנות המחקר הצביעו על כך שהרגלי התזונה של הישראליות כללו אכילת ירקות ופירות.
2. חוסר פעילות גופנית – חוסר תנועה של הגוף גורם לפחות כניסה של חמצן לרקמות, מה שגורם להאטה של פעילות המעי.
3. לחץ ומתח נפשי
4. נטילת כדורי ברזל
5. הורמונאלית – הורמון הפרוגסטרון מאט את פעילות המעי והפרסטלטיקה יורדת.
6. אנטומית – הרחם הגדל מפעיל לחץ על המעי הגורם להאטה של פעילותו.
7. טחורים יכולים לגרום לעצירות כמו שעצירות יכולה לגרום לטחורים.


איזה נזקים עלולה עצירות לגרום ?
היחלשות רצפת האגן בעקבות מאמצים נשנים בעת היציאות, לחץ מיותר על פי הטבעת ועל שריר הפרינאום. אי שליטה במתן שתן, הרפיית שרירי רצפת האגן עד להחמרת העצירות, ובמקרים קיצוניים לחוסר שליטה על הסוגרים במתן צואה.
בראש ובראשונה אין להשתמש בתכשירים משלשלים או בחליטות ותוספי תזונה המיועדים לטיפול בעצירות אפילו אם הם נמכרים ללא מרשם רופא, הם גורמים לחוסר ספיגה של ויטמינים ורכיבי תזונה חיוניים ועלולים לגרום להתייבשות.


אז מה עושים ?
1.הקפידי על אכילה יומיומית של פירות וירקות, שלבי מזון עשיר בסיבים תזונתיים : דגנים מלאים, זרעי פשתן, שיבולת שועל, תירס..
2.פעילות גופנית כמו הליכה יומית תכניס לגוף חמצן שיעזור בפעילות המעיים.
3.טיפול רפלקסולוגי המיועד לנשים הריון.


מדוע רפלקסולוגיה?
רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול יעילה וטובה לבעיות עצירות. רפלקסולוגיה עובדת בצורה יסודית על כל חלקיה של מערכת העיכול ועל איברים נוספים המשפיעים ומושפעים ממנה. רפלקסולוגיה מגרה לפעולה, מעודדת ומחזקת את המערכת לעבוד באופן עצמאי. רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול טבעית, נעימה, נוחה ולא חודרנית. אינה יוצרת תלות של מערכת העיכול בגורמים חיצוניים. מספר טיפולי רפלקסולוגיה יכולים לשחרר ביעילות מעמסה מיותרת מהגוף.


כיצד רפלקסולוגיה עוזרת במקרים של עצירות?
טיפול רפלקסולוגי מגרה ומפעיל את גלי הכיווץ של המעיים (פריסטלטיקה), ובכך, עוזר לפירוק המזון בהוצאת פסולת מיותרת מהגוף, מחזק את מערכת העיכול ומעודד אותה לעבוד באופן עצמאי. רכות המגע על כפות הרגליים, האווירה הנעימה והאישית בה מתבצע הטיפול, עוזרים לשחרר החוצה דברים שמכבידים על הבטן.
טיפולי רפלקסולוגיה לטיפול בעצירות בכלל ובפרט לאישה ההרה, מסייעים לה לחדש את כוחותיה, כשהגוף והנפש נמצאים במיטבם, והמערכות פועלות בהרמוניה, אז התגובה הפיסית והרגשית ללידה תהיה טובה, וגם ההתאוששות אחריה.
ממליצה לקבל מספר טיפולי רפלקסולוגיה בשילוב טיפול רייקי במהלך הריון, בתדירות של אחת לשבוע או אחת לשבועיים, כדי לאפשר לעצמך תמיכה טובה וחיזוק.

אל תעצרי את עצמך… 🙂

השאר תגובה