054-5688108
זוהר יהודית שמש
רייקי, אקסס בארס, טיפול נפשי דרך התת מודע ו nlp, רפלקסולוגיה, עיסוי בטן, קרמים ומוצרים טבעיים

טיפול בכאבי גב לנשים בהריון

אשה עם כאב גב בהריון

כאבי גב בהריון.

אם נדמיין שגופנו הוא יקום, הרי שעמוד השדרה הוא מרכז היקום, האחראי הראשי לביסוס היציבות הגופנית והנפשית שלנו. כאבי גב הנן תופעה שכיחה וטבעית בהריון. תופעה המתחזקת ככל שההריון מתקדם ומשקלך עולה. שני שליש מהנשים סובלות ממנה. הכאב מתמקד בקימור עמוד השדרה בין עצם הזנב לאמצע הגב. הכאב בגב תחתון עלול ליצור שרשרת של שרירים אחרים ולהגיע עד למרכז הגב, שכמות וצוואר.

עם גדילת העובר והרחם, עובר הגוף שינויים ביציבה, הדורשים מהגוף להיערך בצורה חדשה אשר אינו רגיל בה. הרחם הכבד נוטה קדימה ומושך אחריו את הגב. חגורת בית החזה הקדמית שוקעת ומקשה על הנשימה. על מנת למנוע את נפילת הגוף קדימה בעקבות המשקל, הברכיים ננעלות ושרירי השוק נוטים להתכווץ. מצב זה מאמץ את השרירים והמפרקים ויוצר מתח וכאב.

 הסיבות לכאב הגב

    • • שינוי מרכז הכובד ע"י שינויים הורמונאליים ? הורמון הפרוגסטרון (ביחד עם רלקסין ואסטרוגנים) גורם לרפיון שיאפשר הגמשת שרירים של רצפת האגן, כדי להחזיק את משקל הרחם הגדל. הרחם גדל והבטן מעמיקה את הקשת בגב תחתון וגורמת לסיבוב האגן בצורה שמבליטה את הישבן אחורה. המצב שנוצר, דוחף עוד יותר את הרחם קדימה כנגד שרירי קיר הבטן וכתוצאה מכך נמתחים שרירים אלו עד כדי כך שבשליש האחרון של ההריון נוצר רווח בין קבוצות שרירי הבטן הישרים. שרירי הבטן נחלשים ולכן הגוף מתאמץ להחזיק עצמו מהגב. מה שמוסיף מתח לכל החלק האחורי של הגוף הוא, הוספת משקל מלפנים : הבטן והשדיים הגדלים. כפיצוי להעברת המשקל קדימה והעמקת הקשת בגב התחתון, קורס בית החזה העליון אחורה והצוואר והראש נוטים קדימה מעבר לקו האנכי האופטימאלי, נוצר מתח בעורף בכתפיים ושכמות. שינוי מרכז הכובד עלול לגרום לך לסגל תנוחות הליכה ועמידה המגדילות את הקימור בעמוד השדרה ומבליטות את הבטן.

 

    • • היפר לורדוזיס ? ליקוי יציבה בעמוד השדרה המתבטא בקשת מותנית גדולה באזור הגב התחתון, שביחד עמה ניתן להבחין בבטן בולטת ורפויה, בעכוז בולט ובכפות רגליים שטוחות. הגורם העיקרי להתפתחות של לורדוזיס או מצב היפר-לורדוזיס הוא תורשתי. מצב זה עלול לגרום לכאבי גב, שמקורם בליקוי היציבה הזה. מצב של הריון, שמשנה גם כך את מרכז הכובד עלול להחמיר את הכאב.

 

    • הרגלי יציבה לא תקינים ? אישה הרה אשר יציבתה לפני ההריון הייתה לקויה ובעייתית, תהיה יותר רגישה לשינויים האנטומים של עמוד השדרה במהלך ההריון ועם נטייה לכאוב את הגב בשלבים מוקדמים יחסית.

אז מה עושים ?

• נעלי נעליים נוחות, ללא עקבים.

• בהליכה, ישיבה וכל פעולה אחרת שמרי על גב ישר וזקוף.

• הקפידי על דרך נכונה להרמת חפצים – כופפי את ברכייך ולא את הגב.

• נסי לישון בלילה על הצד עם כרית המונחת ליד הרגל התחתונה, כשהרגל העליונה מונחת על הכרית.

• טיפול הנעשה ע"י מומחה לטיפול בהריון.  המטפל יאבחן את מקור הבעיה בעזרת תשאול. הטיפול יהיה הוליסטי עם התמקדויות באזורים הרלוונטיים.

חשוב לוודא שהמטפל/ת, הנם מתמחים לטיפול בנשים בהריון.

כאמור, עמוד השדרה הוא עמוד התווך של הגוף. מאפשר יציבות לגוף, משפיע ומושפע מכל האיברים בגוף. כל ליקוי שייגרם לגוף, ההשפעה על הגב תהיה ישירה. הגב הוא מרכז התנועה של הגוף ולכן חשוב לטפל בו.

הרפלקסולוגיה עוזרת מאד לסובלים מכאב גב כרוני או אקוטי. הטיפול מקל על הכאב ונותן תחושה קלילה ורעננה.

אני מזמינה אותך להגיע לטיפול קסום, רגיש מרגיש ובאמת נוגע

זוהר ♥

השאר תגובה