054-5688108
זוהר יהודית שמש
רייקי, אקסס בארס, טיפול נפשי דרך התת מודע ו nlp, רפלקסולוגיה, עיסוי בטן, קרמים ומוצרים טבעיים

מתח stress

בחורה במתח מחזיקה את הראש

אנו חיים בעולם של מתח, דחק וחרדה. עולם מתקדם של טכנולוגיה וידע רב. אנחנו נמצאים במירוץ תמידי להשגיות, אצל רבים מאיתנו כבר לא במודע.

מהו לחץ (stress)?
לחץ מציין תחושת מצוקה מפגיעה במצב האיזון של האדם או החיה, כתוצאה מגירוי חיצוני, מוחשי ופיזי (העלול לגרום לפגיעה במע' עיכול, לחץ דם גבוה ודיכוי של מע' חיסונית), או לחץ פסיכולוגי (העלול לגרום לפחד או חרדה). הלחץ הנוצר עשוי להתקיים במציאות או רק בתודעתו ומחשבתו של האדם והוא נחשב כמסכן את בריאותו הפיסית והנפשית. המשתדלים שבנינו לחיות נכון ויאכלו אוכל בריא אך ישרו במצב של מתח, יזכו באותה תוצאה, כי כמו שהרמב"ם אמר "נפש בריאה בגוף בריא" – בואו נדאג למצבנו הנפשי לפני הכל !

 אז מה בעצם קורה לנו ?
אנחנו נמצאים במצב של סכנה, מצוקה – כאשר אריה יבוא לקראתנו, הגוף מכין עצמו למצב של לחימה או בריחה. הגוף מפעיל את מנגנון ההישרדות האבולוציוני שלו להתמודד עם הסכנה, מצוקה ומפעיל רק את האיברים החיוניים להתמודדות – מתגבר קצב הלב על מנת לספק דם לאזורי הגוף הנתונים בסכנה, מתגברת אספקת הדם אל השרירים והמוח, קצב הנשימה עולה על מנת לספק חמצן ללב, למוח ולשריר המתאמץ, זיעה נוצרת בכמות מוגברת. הגוף ממשיך בהתמודדות לשרוד עד שמשאבי הגוף אוזלים. מערכות הגוף שלא פעלו חוזרות לפעול, כמו הזעה ועלייה נוספת בדופק בניסיון נואש ואחרון של הגוף להכרעה.
לחץ, זוהי תגובה נורמאלית ובריאה המיועדת למנגנון ההישרדות שלנו, יחד עם זאת, לחץ שחוזר על עצמו, מתחיל להיות חלק מאיתנו והוא מסוכן לנו. התמודדות עם לחץ באופן קבוע, עלולה להביא את הגוף לעוררות יתר שמביאה לעצבנות, איכות השינה נפגעת, חוסר ריכוז ופגיעה בזיכרון. מצטבר נזק ארוך טווח למערכות הגוף ובפרט למנגנוני התגובה,  ירידה בתפקוד המערכת החיסונית, פגיעה בלב, מערכת הנשימה, מערכת עיכול, סכרת, בעיות קשב וריכוז, בעיות נפשיות ועוד.
אנו צריכים לזכור שהמוח האבולוציוני שלנו מתפתח הרבה יותר לאט מהקדמה המודרנית, וכיום, אנו צריכים להתמודד עם לחץ יומיומי שאיננו בנויים לכך מבחינה פיזיולוגית. כמו כן, ככל שנחשף יותר ללחץ, אזי נהיה יותר רגישים ללחץ והגוף לא מסתגל לכך.
לכן, לעצור לרגע באמצע היום, לקחת הפוגה, לנשום ולאהוב את עצמנו היא הכרחית לבריאות הגוף והנפש.
"ואת לחצנו – זה הדחק, כמו שנאמר: וגם ראיתי את הלחץ, אשר מצרים לוחצים אותם" (הגדה של פסח)

כיצד הטיפול מסייע?
ניקוי אנרגטי וטיפול רייקי זו אחת המומחיות והאהבות הגדולות שלי בשילוב טיפול רפלקסולגי. ידוע זה מכבר שרפלקסולוגיה היא כלי טיפולי, העוזר למגוון רחב של מצבים ופתולוגיות. בטיפול רפלקסולוגי ניתן לשחרר את החסימות ולהשיב את הזרימה החופשית של האנרגיה לכל הגוף. עצם המגע, משחרר הגוף אנדורפינים אשר גורמים לתחושת עונג ורגיעה, המתחים יורדים, זרימת הדם ויכולת הריפוי העצמית משתפרים. הטיפול יהיה ממוקד במערכת העצבים + מערכות נוספות המותאמות לכל מטופל אופן אישי. טיפול זה, ממריץ את הגוף לרפא את עצמו בקצב הפנימי שלו. באמצעות הבאת הגוף למצב מאוזן יותר, מתחוללים תהליכים רצויים בגוף כמו שיכוך כאבים, ויסות עצבי טוב יותר, שיפור בחיוניות האיברים ועוד. רפלקסולוגיה יכולה להשיב ולשמר את האיזון הטבעי של הגוף. גם בעקבות מחלה, או פציעה, רפלקסולוגיה היא כלי תמיכה ועזרה בריפוי והחלמה מהירה.

טיפול רייקי מחזק את יכולת הריפוי הטבעית שטמונה בגוף ולא משפיעה עליו כגורם זר, דוגמת ניתוח או תרופה.
המגע המרפא של רפלקסולוגיה, יעזור לך לשקוע למצב של הרפיה ונינוחות ויביא אותך לבריאות מחודשת, לרגיעה והתעוררות גם יחד שלא הכרת.
אני מזמינה אותך, לבוא ולחוות טיפול מיוחד, מהנה, מרגיע, מחיה, מיפה והכי חשוב, מרפא.

זוהר יהודית ♥

השאר תגובה