054-5688108
זוהר יהודית שמש
רייקי, אקסס בארס, טיפול נפשי דרך התת מודע ו nlp, רפלקסולוגיה, עיסוי בטן, קרמים ומוצרים טבעיים

לחץ נפשי ו-Stress

בחורה צעירה יושבת בסטרס

לחץ נפשי הוא תגובה נורמאלית לארוע שהתרחש. המעניין הוא שכל אחד יגיב אחרת לאותה הסיטואציה מאחר וזוהי תחושה סובייקטיבית. ומכאן שישנו קושי רב להגדיר לחץ.

אך, ידוע שלחץ יוצר תמיד חוסר שליטה. חוסר השליטה בא לידי ביטוי בגוף הפיסי, הרגשי ודרך צורת הביטוי וההתבטאות שלנו. 

באופן פיסיולוגי, בזמן שהגוף במתח, מופרשים הורמונים המעוררים את מערכת העצבים והתוצאה שאנו מרגישים זה האצת דופק לב, נשימות מואצות שנדמה שאינן מסודרות, חום הגוף עולה,  ישנה הגברה של זרימת הדם לרגליים ולידיים ופחות לאזורים אחרים בגוף. בדומה לתגובת מערכת העצבים שבהם קיימת סכנה גדולה הנדרשת תגובה מיידית כדי להתמודד – להלחם, או להתחמק ממנה – לברוח.
הלחץ (סטרס) מחליש את מערכת החיסון ויוצר בעיות נשימה, עיכול ואף אלרגיות שבאות לידי ביטוי ,יש אנשים שהגוף יוצר רעידות ויש שהגוף "תקוע" בתחושה שאין אפשרות לנוע..

אדם שבוחר לקבל על עצמו להיות בלחץ מסיטואציה מסויימת, משרתת אותו באיזשהוא מובן ולכן זוהי בחירתו. לדוגמא, אדם שמרגיש בחוסר נוחות ולחץ להיות בנוכחות אדם ספציפי שהוא מכיר – הוא חש פחד, כעס ובגוף הפיסי – האצת הדופק וכו'.

מדוע הוא מפחד ? הפחד קיים מכל מיני סיבות הקשורות אליו, אל מול אנשים מסוג זה, אל העבר שלו וכו'…,

מדוע הפחד קיים ? הגוף זקוק להגנה והפחד משרת ומגן על האדם ולכן הוא קיים. מנגנון השרדותי ממש. הגוף שולח פקודה מהמוח כי הוא זקוק להגנה. יש סיבה למתח הזה ולגוף יש מנגנוני הגנה כדי להגן עליו.

האדם יכול לחיות במצב זה זמן מסוים קצר או ארוך. לעיתים הוא מחליט לשנות את המצב הזה ובוחר בשינוי והתמודדות.

אז מה עושים?

בשלב הראשון של הטיפול, יש לזהות את המצב ולתת לו התבוננות והתייחסות. לא תמיד זה פשוט. לרוב אנחנו מתעלמים, מדחיקים וממשיכים בחיים.
ישנן מספר שיטות לטפל בלחץ שיוצר חסימה אנרגטית בגוף בהן אני משתמשת כדי לסייע: שיחות, דמיון מודרך, טיפול אנרגטי ועוד. הרפואה הסינית מסבירה את המצב כפגיעה בתפקוד של הכבד מבחינה אנרגטית. חסימה אנרגטית. החסימה הזו יוצרת שרירים מכווצים בייחוד באזור הכתפיים והצוואר ומתחילים להרגיש כמו סיר לחץ הגוף עייף ותשוש.
אל תתנו לזה להגיע למצב כזה אבל אם אתם כבר שם..סימן שהגוף מתחנן לטיפול,לשחרור,להפגת המתח.
סדרת טיפולים מדוייקים והרבה אהבה יכולים להיות הפתרון בשבילכם…אל תמתינו לכאב…אשמח לקבלכם לייעוץ ואבחון ראשוני.

🙂

השאר תגובה